«Гільдія інженерів технічного нагляду
за будівництвом об’єктів архітектури»

АМКУ ЗОБОВ'ЯЗАВ КИЇВСЬКІ КОМУНАЛЬНІ ПІДПРИЄМСТВА ПОВЕРНУТИ НЕДОПУСТИМУ ДЕРЖАВНУ ДОПОМОГУ

02.10.2019

Як повідомляє офіційний сайт Антимонопольного комітету України Київська міська рада затвердила та реалізує Програму економічного і соціального розвитку на 2018 – 2020 роки, якою передбачено будівництво та/або реконструкцію закладів освіти та охорони здоров’я, об’єктів благоустрою та спортивної інфраструктури, житлових будинків (за Програмою «Доступне житло» для учасників АТО), інженерних мереж, адміністративних будівель КМДА, Київського зоопарку.

У 2019 році на виконання Програми Київміськрада виділила 1,4 млрд грн.

Відповідно до до Закону України «Про про місцеве самоврядування» що функції замовника на будівництво, реконструкцію і ремонт мають делегуватися на конкурсній основі або виконуватись самостійно.

Разом  з тим, Департамент будівництва та житлового забезпечення КМДА передав ці функції комунальним підприємствам (створеним самою ж міськрадою) без жодного конкурсу.

Комунальні підприємства отримали:

  • «Спецжитлофонд» – 270 млн грн.
  • «Інженерний центр» – 270 млн грн.
  • «Житлоінвестбуд-УКБ» – 900 млн грн.
  • «Житло-сервіс» – 2 млн грн.

Ці комунальні підприємства залишають собі 2,5% виділених коштів як «утримання служби замовника».

На схемі це виглядає так:

Чи є така схема вимушеним кроком? Антимонопольний комітет не може оцінити необхідність в створенні чи запрошенні через конкурс «посередника» між Департаментом будівництва та підрядними будівельними організаціями. Процес закупівель робіт та послуг є трудомісткою та надзвичайно важливою ланкою процесу, яка впливає як на якість робіт, так і на вибір кращої ціни (тобто, економію коштів міста).

Однак в межах своєї компетенції АМКУ встановлює порушення конкурентного законодавства України, в тому числі через надання органами влади недопустимої державної допомоги.

АМКУ звертає увагу, що відповідно до Програми економічного і соціального розвитку на 2018 – 2020 роки «головною метою Програми є створення умов для економічного зростання та вдосконалення механізмів управління розвитком міста на засадах ефективності, відкритості та прозорості в результаті цього, підвищення конкурентоспроможності міста.»

АМКУ зазначає, що, в «гаслах» – конкуренція, а на практиці – її спотворення. Адже замість обрати організацію для організації закупівель послуг з будівництва та ремонту через конкурс (що могло б призвести до економії коштів киян), КМДА своїм рішенням передає цю функцію своїм же комунальним підприємствам і «дарує» їм 2,5% коштів, виділених на будівельні роботи.

АМКУ дійшов висновку, що невиконання Київською міською державною адміністрацією положень Закону України «Про місцеве самоврядування» призвело до надання незаконної державної допомоги комунальним підприємствам, що, в свою чергу, спотворило економічну конкуренцію.

26 вересня 2019 року Антимонопольний комітет зобов’язав  КМДА повернути незаконну державну допомогу, визнану недопустимою для конкуренції (2,5% «на утримання служби замовника»). Водночас кошти, за які підрядні організації здійснюють роботи, не є державною допомогою, тобто, жодних загроз будівництву та реконструкції немає.


Інформацію використано з сайту МГІК

Назад в раздел