Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва». Основні новації15.12.2022 Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.12.2022 № 244 затверджено Зміну 2 до Настанови з визначення вартості будівництва, яка набирає чинності з 1 січня 2023 року. З документами можна ознайомитися на сайті Мінрегіону.
Основні новації в частині інженерно-консультаційних послуг такі:
– чітко зафіксовано у відсотках від відповідних глав зведеного кошторисного розрахунку розмір коштів на утримання служби замовника, здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта;
– установлено, що розмір коштів на здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта визначається без урахування вартості технологічного обладнання, у тому числі медичного, а також меблів та інвентаря;
– розмір коштів на надання послуг інженера-консультанта, обумовлених договором про надання інженерно-консультаційних послуг, визначаються залежно від етапу, на якому він залучений;
– Настанову з визначення вартості будівництва доповнено додатком 42, де установлено показники для визначення вартості послуг інженера-консультанта на різних етапах реалізації проекту та деталізовано його функції на кожному етапі;
– установлено, що після визначення вартісних показників пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) коригування відсоткових показників вартості послуг та витрат, передбачених на утримання служби замовника, здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта, по відношенню до вартості будівельних робіт, обумовленої у договорі, не здійснюється;
– визначено форми актів приймання наданих інженерно-консультаційних послуг та послуг зі здійснення технічного нагляду (додатки 43, 44, 45 до Настанови).
ДОВІДКОВО: Зміною 2 визначено форми актів приймання наданих інженерно-консультаційних послуг та послуг зі здійснення технічного нагляду, які відрізняються від актів, наведених як додатки до примірних форм договорів, затверджених наказом Мінрегіону від 13.04.2020 № 89.
Слід зазначити, що відповідно до статті 179 Господарського кодексу України примірні договори мають рекомендаційний характер. Водночас, відповідно статті 7 Закону України «Про ціни і ціноутворення» та статті 17 Закону України «Про інвестиційну діяльність» застосування кошторисних норм України при обчисленні вартості будівництва об’єктів, що будуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, кредитів, наданих під державні гарантії, є обов’язковим.
Крім того, у разі існування неузгодженості між нормами, виданими одним і тим самим органом, застосовується акт, виданий пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності. Позиція Міністерства юстиції з цього питання висловлена у листах від 26.12.2008 N 758-0-2-08-19 та від 30.01.2009 N Н-35267-18.
Отже, на думку фахівців, з дня набрання чинності наказом Мінрегіону від 01.12.2022 № 244 мають застосовуватися форми актів приймання наданих інженерно-консультаційних послуг та послуг зі здійснення технічного нагляду, визначені Зміною 2 до Настанови з визначення вартості будівництва (додатки 43, 44, 45 до Настанови).
|