У відновленні залізничної інфраструктури Україні допомагає Франція16.01.2025
В рамках співпраці між урядами України та Франції Укрзалізниця отримала понад тисячу тон рейок. Це перша партія із запланованих 19 тисяч тонн рейок, загальною вартістю 37,6 мільйона євро, постачання яких передбачено відповідною міжурядовою угодою.
Згідно з умовами контракту, весь обсяг рейки буде поставлено до осені 2025 року. Це дозволить збудувати та відремонтувати близько 145 км колій. Зокрема, буде проведено капітальний ремонт на напрямках швидкісного руху Інтерсіті: Львів — Ужгород, Київ — Львів — кордон ЄС, Київ — Одеса, Київ — Дніпро та Київ — Харків. Перша партія рейок буде використана для капітального ремонту окремих ділянок залізничних колій вже у березні-квітні.
У заході, який відбувся у Львівській області, взяли участь заступниця Міністра розвитку громад та територій України Марина Денисюк, голова Львівської обласної державної адміністрації Максим Козицький, спеціальний уповноважений Президента Франції з питань допомоги та відновлення України П’єр Ельброн, Посол Французької Республіки в Україні Гаель Весьєр та голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський.
Як зазначила заступниця Міністра розвитку громад і територій України Марина Денисюк у своєму зверненні до учасників заходу, цей проєкт є втіленням співпраці між двома країнами, яка має на меті забезпечення швидкого відновлення та модернізації об'єктів, які є критично важливими для розвитку України.
«Ми вдячні нашим французьким партнерам за надану фінансову підтримку та довіру до нашої держави. Це інвестиція у стабільне та безпечне майбутнє України, у зміцнення нашої транспортної інфраструктури, яка є запорукою економічного відновлення. Особливо хочеться відзначити всіх, хто долучився до реалізації цього проєкту – від укладання рамкових домовленостей, до їх ефективного втілення.
Завдяки постачанню рейок широкої колії ми зможемо швидко відновлювати пошкодження залізничних шляхів внаслідок бойових дій, забезпечувати безпеку руху, сталу логістику та життєво важливі зв’язки між регіонами в умовах війни Також на рівні Міністерства ведеться постійна комунікація з нашими донорами щодо залучення допомоги для проєктів відновлення та розвитку», – сказала Марина Денисюк.
За словами очільника Укрзалізниці Олександра Перцовського, це перший успішний досвід залучення такого довгострокового пільгового кредиту.
«Після окупації Маріуполя ми втратили єдиного українського виробника рейок – металургійний комбінат «Азовсталь». І саме завдяки нашим міжнародним партнерам ми отримуємо цю дефіцитну продукцію та продовжуємо відновлювати та підтримувати залізничну інфраструктуру. Завдяки цій партії рейок уже в березні-квітні цього року буде виконано капітальний ремонт колії на дільницях Війтівці – Волочиськ та Фастів-2 – Устинівка – це маршрути швидкісних поїздів до Львова та Дніпра. Ми вдячні Кабінету Міністрів України, Міністерству розвитку громад та територій України та Міністерству фінансів України та французьким партнерам за підтримку реалізації цього проєкту й очікуємо, що весь обсяг поставки буде доправлено в Україну вже до початку осені 2025 року», – зауважив Олександр Перцовський.
Нагадаємо, що в рамках міжурядової угоди Укрзалізниці надано кредит у сумі 37,6 млн євро на 35 років під 0,0161% річних. При цьому перші 14 років Укрзалізниця не сплачуватиме цей кредит та використовуватиме рейки фактично безкоштовно.
Крім того, в рамках «Програми екстреного відновлення» українська залізниця отримала минулого року 25 тисяч тонн рейок від Японського агентства міжнародного співробітництва (JICA). Також триває закупівля 30 тисяч тонн рейок за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку.
Міністерство розвитку громад та територій України
|