«Гільдія інженерів технічного нагляду
за будівництвом об’єктів архітектури»

(044) 295 66 45

Задати запитання

З 24 грудня через Електронний кабінет забудовника можна буде отримати 9 адмінпослуг у сфері містобудування, — Альона Бабак

17.12.2019

З 24 грудня 2019 року в Україні почне повноцінно працювати Електронний кабінет забудовника, який надаватиме адміністративні послуги для будівництва об’єктів незначного класу СС1. Про це повідомила Міністр розвитку громад та територій України Альона Бабак під час презентації електронного кабінету забудовника, яка відбулась за участю Прем’єр-міністра України Олексія Гончарука, Віце-перм’єр-міністра – Міністра цифрової трансформації Михайла Федорова та Голови Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Андрія Клочка.

«Людям, які хочуть збудувати об’єкти, які відносяться до незначного класу наслідків і будуються за декларативними процедурами – приватний будинок, гараж, господарська будівля  чи кав’ярня, — відтепер не потрібно проходити через гіркі кола бюрократії, щоб задекларувати будівництво. Через Електронний кабінет забудовника, з 23 послуг, які надає Державна архітектурно-будівельна інспекція, люди  отримуватимуть 9, які користуються найбільшим попитом», — повідомила Бабак.

Міністр зазначила, що 12 грудня Мін’юстом було зареєстровано Наказ Мінрегіону «Про затвердження Порядку функціонування електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності», який набере чинності з дня офіційного опублікування.

«Цей Порядок визначає механізм функціонування електронного кабінету та можливість користувачам мати цілодобовий доступ до інформації щодо послуг як декларативного так і дозвільного характеру», — сказала Альона Бабак.

Також вона повідомила, що за функціональні та технічні аспекти діяльності ЕКЗ відповідатимуть ДАБІ та нещодавно створене Мінцифрою державне підприємство «Дія». Це в першу чергу прибирає корупційні чинники, щоб не сконцентровувати в одних руках і адміністрування самою системою, і надання послуг і щоб ніхто не міг маніпулювати даними.

Також Альона Бабак зазначила, що виникали певні побоювання щоб автоматизація процесів не здійснила хаосу в системі містобудування. Щоб не виникало таких конфліктів у систему встановили  певні запобіжники. «Все залежить від якості інформації, яку людина буде завантажувати в систему. Якщо у неї буде відсутня інформації про те, що земельна ділянка, на якій планується будівництво, належить їй на законних підставах і ця інформація є в реєстрі з відповідними кадастровими номерами, то система не пропустить. Все має бути належним чином оформлено з точки зору прав власності  на цю землю, або прав користування цією землею, що використання земельної ділянки повинно відповідати її цільовому призначенню і тільки тоді система пропустить і дозволить в автоматичному режимі отримати послуги.

Міністр зазначила, що швидко запустити Електронний кабінет забудовника вдалось завдяки синергії зусиль Прем’єр-міністра України, Мінрегіону, Мінцифри, Мін’юсту, ДАБІ та Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.

Проект реалізовано у партнерстві Мінрегіону, Мінцифри та ДАБІ за підтримки проекту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».

Довідково

Доступ до електронного кабінету здійснюється через вебсайт – https://e-dabi.gov.ua/ цілодобово сім днів на тиждень (24/7). Підключення та доступ користувачів здійснюються безоплатно.

В Електронному кабінеті  можна:

  • створити та подати у електронній формі документи для отримання права на виконання підготовчих та будівельних робіт щодо об’єктів за класом наслідків СС1, СС2, СС3;
  • отримати дозвіл на виконання будівельних робіт (СС2, СС3);
  • прийняти в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів (СС1, СС2, СС3);
  • подати електронні документи для отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів (СС2, СС3), отримати ліцензію;
  • отримати повідомлення про проведення планової перевірки органом державного архітектурно-будівельного контролю;
  • отримати консультацію з питань надання адміністративних послуг або здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю між суб’єктом звернення та органом державного архітектурно-будівельного контролю за допомогою онлайн-сервісу (чат-бот).

Перелік послуг, які планується надаватися органиами держархбудконтролю через електроний кабінет визначені у Порядку.

Наразі розроблений та готовий до запуску в дослідну експлуатацію електронний кабінет (1 черга),  автоматизація  послуг СС1, а саме:

1) повідомлення про початок виконання підготовчих робіт/про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт;

2) повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта;

3) повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1);

4) внесення змін до повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1);

7) реєстрація декларації про готовність до експлуатації об’єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта;

8) реєстрація декларації про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1);

9) реєстрація декларації про готовність до експлуатації самочинно збудованого об’єкта, на який визнано право власності за рішенням суду, що набрало законної сили.

Створення/направлення електронних документів, контроль/перевірка статусу їх розгляду, опрацювання, формування/отримання результату надання адміністративної послуги або відмови у її наданні в електронній формі, надання консультацій із зазначених питань здійснюються за допомогою електронного кабінету через вебсторінку користувача.

Доступ до вебсторінки користувача здійснюється після проходження процедури електронної ідентифікації та автентифікації користувача з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації.

Електронні документи з декларативних процедур (СС1) подаються суб’єктом звернення через електронний кабінет шляхом заповнення електронних форм із накладеними на них КЕП та/або електронними печатками.

Опрацювання електронних документів з декларативних процедур (СС1) здійснюється автоматично через електронний кабінет.

Програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про внесення електронного документа з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію до Реєстру суб’єкту звернення та відповідальній особі на адреси їх електронної пошти та на  вебсторінки користувачів.


Інформацію використано з сайту Мінрегіону

Назад в раздел